A blogot 2011-ben kezdtem, akkor éppen a törvényi szabályozás előtt álltak a hazánkban is működő oldalak, a Szerencsejáték Zrt. pedig az új online oldaluk bemutatására készült. Mi is változott azóta?

Elkészült egy törvény év végén, amely a lóversenyt és a pókert "legalizálta", és homályosan utalt a távszerencsejáték megregulázására is, de a VHR hiányában ez nem teljesen lépett életbe. A környező országokban jelentősen szigorodott a helyzet, a lengyeleknél és a cseheknél gyakorlatilag betíltották az oldalakat, bár ugyanúgy üzemelnek tovább. Fejlettebb országokban, mint Dánia, Spanyolország, Ausztrália, a szabályozás engedélyhez kötötte a működést, és így az állam is részesül a bevételekből, nem csak az iparág résztvevői osztoznak a hasznon.

A magyar szabályozás nem került tárgyalásra a tavaszi parlamenti ciklusban, nem kizárt, hogy ennek köze van ahhoz, hogy a Szerencsejáték Zrt. végülis sem az Eb, sem az Olimpia alatt nem tudta elindítani az új oldalát. Meglepő ez abban a korban, amikor sportfogadó oldalak a világban naponta születnek, de a mammut nehezebben mozog, mint a kizárólag webes szolgáltatást nyújtó fogadó cégek.

Hogy mi várható? Ősszel már szó lehet a végrehajtási rendelet megszületéséről, és reméljük, hogy a kormány felismeri, hogy az ebből származó jövedelem (nyereségadó, licencdíj, hirdetések utáni bevételek, esetleg magyar foglalkoztatás) legalább olyan jól jön majd, mint a magány nyugdíj pénztári befizetések, még ha a nagyságrend egészen más is lesz.

A sportfogadó, kaszinózó közönség pedig a szabályozástól függetlenül oda megy, ahol a legjobb szolgáltatást kapja. A kérdés csak az, hogy a nyereség külföldre kerül, vagy sikerül-e itthon lefölözni és visszaosztani az országon belül (nem feltétlenül közbeszerzésre költve).

Zárógondolatként a Szerencsejáték Felügyelet főosztályvezetőjének szavai egy interjúból:

"Tekintettel arra, hogy a szerver alapú pénznyerő automata üzemeltetéssel, illetve a távszerencsejátékkal kapcsolatos végrehajtási rendeleti szintű jogszabályi rendelkezéseit még nem hirdették ki, az ezekkel kapcsolatos kérelmek elbírálása, az engedélyek kiadása, csak a végrehajtási jogszabályok kiadását követően lehetséges. Engedélyeket az állami adóhatóság kizárólag a jogszabályi előírásoknak megfelelő kérelem esetén és a tényállás teljes körű tisztázását követően állíthat ki."